Kaj je e-blagajna?
E-blagajna podjetju omogoča beleženje in obdelovanje transakcij, vezanih na prodajo. Sestavljajo jo tipkovnica, zaslon in tiskalnik. Zakon določa, da je za podjetja, ki za svoje storitve prejemajo gotovinsko plačilo (plačilo z bankovci, kovanci, ček, plačilo preko plačilne kartice) od 2. 1. 2016 obvezna uporaba e-blagajne. Pri tem gre za to, da je naprava preko interneta povezana s Finančno upravo Republike Slovenije, kar Finančni upravi omogoča nadzor nad izdajo računov in njihovo potrjevanje.
Kaj je treba upoštevati pri nakupu?
Podjetje se lahko odloča med več tipi takih blagajn, odvisno od tega, kakšne so njegove potrebe. Na trgu so na razpolago tako enostavnejše e-blagajne, ki omogočajo le osnovne funkcije, kot tudi tiste bolj izpopolnjene, ki vključujejo bolj kompleksne in raznovrstne funkcije. Podjetje mora vedeti, kakšne so njegove potrebe pri poslovanju, da se lahko odloči za najbolj primerno napravo. Je pa pri nekaterih tipih možna tudi naknadna razširitev funkcij. E-blagajne se med seboj razlikujejo tudi glede samega sistema, razporeditve tipk in načina tiskanja računov.
E-blagajna kot računalniški program
Alternativa e-blagajni je računalniški program, ki nadomešča samo napravo. V tem primeru je seveda potrebno zagotoviti tudi poseben dodaten tiskalnik za tiskanje računov. Zagotoviti je treba tudi prostor za shranjevanje, kjer bo denar na varnem. Pri tem načinu poslovanja se podatki o transakcijah shranjujejo direktno na računalnik.
Druge lastnosti e-blagajne
E-blagajna olajša poslovanje tudi podjetju, saj mu omogoči, da sledi vsem izvedenim transakcijah. Prednost je tudi v tem, da omogoča uporabo več prodajalcem hkrati, saj lahko vsak do svojih podatkov dostopa pod svojim uporabniškim imenom in geslom. Dostop preko uporabniškega imena in gesla zagotavlja tudi varovanje podatkov, saj do njih nepooblaščene osebe ne morejo dostopati.
Poudariti je potrebno, da kljub temu, da je uporaba e-blagajne enostavna, je za osebe, ki jo imajo namen uporabljati, obvezno predhodno usposabljanje, da se seznanijo z raznimi funkcijami. Računati pa je potrebno tudi, kako bomo podatke zavarovali v primeru, če pride do višje sile (izpad električne energije ali okvara naprave), da jih ne bi izgubili.
Vir: saopnet.si
Dodaj odgovor