V finančnem smislu je srž podjetništva v ustvarjanju dobička. To pomeni, da je trud usmerjen v to, da bi bili prihodki čim višji, odhodki pa čim nižji. Da bi lahko ugotovili, če podjetje dosega zastavljene cilje in v kolikšni meri, je treba vse poslovne dogodke skrbno evidentirati. Področje, ki se s tem ukvarja, se imenuje knjigovodstvo. Znotraj njega pa govorimo o dveh oblikah; eno je dvostavno, drugo pa enostavno knjigovodstvo.
Kaj to pomeni v praksi?
Poleg tega, da poslovne dogodke beležimo zaradi lastne evidence pa so za to tudi drugi razlogi. Za vsa podjetje je med drugim obvezno, da oddajo letna poročila. Ob koncu koledarskega leta je treba zbrati vse informacije in oblikovati letno poročilo. Na podlagi tega država preverja, kako posluje posamezno podjetje. Poleg tega so nekateri podatki o poslovanju podjetij na vpogled javnosti. Tako se da razbrati, kako podjetje posluje od leta do leta.
Da bi lahko knjigovodstvu uspešno izvajali potrebujemo znanja in izkušnje s tega področja. V podjetju je smiselno zaposliti osebo, ki se bo s tem ukvarjala. Če pa zaradi majhnega obsega poslovanja to ni smiselno, je boljše skleniti sodelovanje z računovodskim servisom.
Nato se je treba odločiti, če bomo vodili enostavno knjigovodstvo ali dvostavno. Razlika je v načinu evidentiranja. Pri enostavnem vse podatke vpisujemo v eno knjigo, pri dvostavnem pa v dve; v eno na podlagi časa nastanka, v drugo pa na podlagi tipa poslovnega dogodka, ki je nastal.
Načeloma je nam prepuščena odločitev, kaj od tega izbrati. Treba je vedeti, da je enostavno knjigovodstvo sicer enostavnejše kot pove že ime. Ni pa to vedno najboljša odločitev. Pri večji količini podatkov je namreč precej bolj pregledno, če podatke vpisujemo na dve različni mesti. Tako lahko želene podatke najdemo, ko jih potrebujemo.
Podjetja, ki so v lanskem letu presegla vrednost skupnih prihodkov 5.000 €, so sicer dolžna takoj preiti na dvostavno knjigovodstvo. Če pa je ta številka nižja, je izbira njihova.
Dodaj odgovor