Do izterjave verjetno nihče ne pristopi s posebnim veseljem. Vseeno pa mora podjetja vztrajati pri tem, da dobi nakazano plačilo za storitev, ki jo je za določeno stranko že izvedlo. Nekaj časa je vseeno smiselno počakati, preden se lotite konkretnih metod. Če je od izteka roka za plačilo minilo le nekaj dni, še ni razloga za preplah. Vseeno pa je po 2 tednih ali več smiselno začeti ukrepati. Vendar pa se je treba izterjave na začetku lotiti v blagi obliki. Nesmiselno bi bilo namreč groziti s sodiščem, če pa je stranka zgolj pozabila plačati ali pa se je znašla v hudih finančnih težavah in bo rade volje denar nakazala v najkrajšem času, ko bo ven iz najhujšega.
Napredujte postopoma
V prvi fazi je tako smiselno stranko le prijazno opomniti na dolgovan znesek. To lahko storite s preprostim sporočilom, ki ji ga pošljete kot SMS ali mail. Lahko pa izvedete tudi klic, kar je še bolj priporočljivo. Tako se boste namreč prepričali, da je stranka o tem obveščena v tistem trenutku. Hkrati boste takoj lahko slišali njen odziv. Verjetno vam bo situacijo pojasnila. Telefonski klic naj se konča z dogovorom, kdaj bo plačilo izvedeno – torej se postavi drugi rok za to.
Če plačila v dogovorjenem terminu še ni, ponovite postopek. Napišite še eno sporočilo ali opravite še en klic. Če pa rezultatov po nekem sprejemljivem obdobju še vedno ni, je smiselno narediti naslednji korak. Stranko lahko obiščete osebno na njenem domu ali na delovnem mestu. Pri tem bodite skrajno vljudni in nekonfliktni. Pomembno je, da ji date vedeti, da so vaši nameni resni in da ne boste odnehali kar tako. To se lahko pokaže kot zelo učinkovita metoda.
Včasih pa se stvari ne da razrešiti na lastno pest. Na neki točki si tako lahko priznamo, da sami nismo kos situaciji. Tako je čas, da se obrnemo na nekoga, ki ima s tem področjem več izkušenj in znanja; na agencijo za izterjavo.
Dodaj odgovor