Danes, ko je na svetu finančna kriza še kako izrazita, se njene posledice opazijo v vedno večjem zadolževanju ali pri vedno večjem kupčku dolgov zaradi premajhnega dohodka in posledične nezmožnosti plačila.
Previdnost nikoli ni odveč, niti pri izbiri poslovnih partnerjev
V poslovnem svetu je prav zato potrebno biti še posebno previden s poslovnimi partnerji, posebno s tistimi, s katerimi še nimamo poslovnih izkušenj. Glede na to v kakšnih časih se nahajamo, je dobrodošla vsaka mera previdnosti. Da zmanjšamo tveganje neplačila opravljene storitve se je dobro v naprej pozanimati o finančni stabilnosti nove stranke. Zavarujemo se lahko tudi s predplačniško pogodbo oz. predračunom (ali t.i. zavarovanje terjatve), s katerim lahko preverite resnost kupca, hkrati pa si zagotovite nemoteno finančno likvidnost v podjetju. S predračunom si podjetja zmanjšajo tveganje neplačila, naročen izdelek oz. storitev pa se izstavi šele takrat, ko je ta poravnan.
Kljub temu pa se vseeno lahko znajdemo med žrtvami neplačnikov
A kljub nenehnim podajanju opozoril o neplačnikih pri poslovanju, se veliko podjetij znajde s kupom neporavnanih računov svojih strank, posledično pa se tudi sama znajdejo v situaciji nezmožnosti poplačila vseh tekočih stroškov ter v najslabšem primeru na robu propada. Lastna izterjava je v takšni situaciji prvi korak, k poti do rešitve, dobiti izgubljen denar. Izterjava kot proces vsebuje več ukrepov, s katerimi podjetja skušajo pristopiti svojim neplačnikom. K temu najpogosteje šteje pošiljanje pisem, opominjanje, reševanje reklamacij, nenehno spremljanje plačil, ocenjevanje kupcev, posledično izločanje kupcev, odpisi terjatev. Najprej se dolžniku pošlje opomin (praviloma trikrat), nato pa se ob ne odzivanju nanj ukrepa z resnejšimi načini izterjave, kot je sodna ali izvensodna/ zunanja izterjava. Seveda je potrebno biti previden tudi pri sami izbiri načina izterjave, ki mora biti čim bolj optimalen – kar pomeni, da morajo biti stroški izterjave čim nižji, dobiček pa čim večji.
Kar je ključno pri reševanju neplačanih terjatev, je to, da se podjetje na takšne situacije že v naprej pripravi, da ima plan B, ki mu bo omogočil poiskati pravo rešitev. To pomeni, da si podjetje že prej pripravi strateški načrt kako delovati v primeru izterjave, kakšen je postopek, ki ga zahteva izterjava, na koga se je najbolje obrniti, je seznanjeno s tekočo zakonodajo, ki obravnava to problematiko. Skratka potrebna je iznajdljivost, ki bo podjetje pripeljala do čim ugodnejše rešitve.